Alla inlägg den 6 april 2013

Av Birgitta Hollander - 6 april 2013 17:07

I går kväll var vovvarna trötta. Alice slocknade under gardinen.

 

Vi tog en glasspinne till efterrätt. Det var många som var sugna på glass!

 

Tur att det är två sidor på en pinne!

Nu har vi en gnutta bar gräsmatta i trädgården.

 

Alice blev som sagt fem månader igår.

 

Cirka 29 cm hög och väger nu drygt 5 kg.

När vi fikar så kan vi plötsligt ha en liten vovve i knät!

 

Hon vill däremot inte sitta kvar mer än ett par sekunder.

I morse tog matte och Annika en promenad och husse gick runt stallet med vovvarna.

På hemvägen med Annika såg vi en kille med en lös kamphund.

Han mötte en man med en liten hund som skällde på kamphunden som då gjorde utfall mot den lilla hunden.

Husse röt åt den men kopplade den inte.

Stod kvar för att vara vittne om något skulle hända. Han gick över gatan med hunden lös. Sa till honom att jag tyckte att han skulle ha hunden kopplad. DÅ fick jag höra! Kallades "vackra" könsord och blev kallad både det ena och det andra. Skulle inte lägga mig i. Han hade bättre koll på sin hund när den inte hade koppel. Han sa att det var tur att jag hade en rullstol med mig för annars... vad sa han inte. När vi står där kommer en kvinna från stan med en Flat. Kamphunden rusar över gatan precis framför bussen, skäller och är på väg mot hunden. Husse rusar efter och skriker hans namn. Kopplar hunden. Han pekar på mig och ger väl mig skulden för att han tappade kollen på sin hund.

De kommer tillbaka över gatan, husse kopplar loss hunden och fortsätter tala om för mig hur mycket han hatar människor som jag. En sorglig historia! Funderar på att polisanmäla honom för ärekränkning om det går nuförtiden. Kanske får man tåla att bli hotad och kallad för könsord. Polisen har väl annat att göra.

På eftermiddagen skulle vi ta en promenad till. DÅ slutar Annikas elrullstol att fungera!

Skulle legat kvar i sängen i morse!




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards